20 Ocak 2012 Cuma

"Gar"sız Hızlı Tren Hatları İnşa Etmek

Bunu elimden geldiğince her platformdan dile getiriyorum ve eleştiriyorum. Şimdi diyeceksiniz ki gözünle görmeden neyi eleştiriyorsun? Evet, gözümle görmedim görmeme gerek yok ki, yapılan ve açılan hatların hiçbirisinde yapılmış yeni bir GAR yok, gargara bol ama GAR yok. Eski Gar binalarının kullanılması var, yeni "istasyonlar" var doğru ama onlar istasyon, GAR değiller. Hep söylüyorum ya, gidiyorlar Avrupa'ya devletin ödenekleri ile saksı gibi gezip geri geliyorlar, merak ediyorum ya bir tanede Gar nasıl olur diye rapor yazan oldumu? Mimarlar, mühendisler bu işin gerçeğinin farkında ama acaba soran var mı? Yoksa sadece işi ihale ettik, müteahhit firma işte birine bir proce yaptırır, okeyleriz yapılır böylece çok GAR lı bir iş, pardon dilim sürçtü KÂR lı bir iş yapmış oluruz mu oluyor?

Aman hemen kızmayın, kızarsınız şimdi, beni sistem düşmanı hükümet düşmanı ilan edersiniz, bunlara gerek yok, doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar zaten. Ben sadece inandığım kişilerin lütfen ama artık lütfen "yaptım oldu" mantığından vazgeçmelerini istiyorum. Yapın, olsun ama doğru olsun, gerçekten yapında öyle olsun, o zaman gerçekten şakşaktan ellerim ağrısın.

Dedim ya, gözümle görmeme gerek yok. Çünkü, hat yapılıyor, Gar ihalesi sonra yapılıyor, hat açılıyor gar ihalesi sonra yapılıyor, hat çalışıyor hala bir Gar yok. Tamam Ankara'da, Eskişehir'de, Konya'da birer gar var. Ama onlar normal trenlere bile yetiyormuydu önce buna bir bakalım, bunlara bile gerçekten modern ve iyi bir hizmeti veremiyorken işin içine YHT yi de soktuk. Ankara gibi bir kente 1 gar yetecek mi? Ya İstanbul? Şehrin 2 Başgarının akıbeti belirsiz, yerine ikame için yapılan şeyler sadece birer istasyon!!! Aaaa tabii canım hepsinin alışveriş merkezleri var, gerçekten bir gar için çok GARLI, bak hep yanlış yazıyorum KÂRLI bir iş.

Ne diyeyim, YHT niz GÂRLI olsun. 


Esat Tanören

 Fotoğraf: Kemal Güllapoğlu
Konu ile ilgili tartışma panosuna linke tıklayarak ulaşabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder